08 January 2009

KUMPULAN BAND 'SAMSONS' DAH CONVERT! hwa3

Siapa yg tak kenal ngan penyanyi or kumpulan yg terkenal ngan lagu KENANGAN TERINDAH dia tu iaitu SAMSONS.... Lagu2 diorang best2! Suara pon apa kurangnya! Penyanyi pon digilai wanita n JANTAN! hwa3... Tapi lama sudah aku tak dgr berita kumpulan ni... Sedar tak sedar vokalis kumpulan ni dah 'converted' ke arah lain... bidang masih sama iaitu nyanyian tapi sekarang dah agak taubat! Taubat nasuha ke? hwa3!
Dia dah masuk n menggantikan penyanyi utama kumpulan band Kristian Indonesia iaitu Kumpulan GMB ( Giving My Best ) yg bernama Sidney Mohede ( kumpulan ni dah byk kali buat konsert kat Sabah n aku suka kumpulan ni n slalu gak p tgk konsert diorang sb sure menghiburkan n menenangkan jiwa )! Maksudnya... vokalis kumpulan GMB sudah digantikan dgn vokalis kumpulan SAMSONS... wah sure makin sesak lah stadium kat Sabah kalau diorang dtg buat konsert keagamaan! Teringat aku zaman Vince dulu skali dia buat konsert keagamaan kat KK, org2 bertudung pon sanggup beli tiket dtg menengok! TAPI AKU TAHU BERITA2 MCM NI TIDAK AKAN TERSEBAR MELALUI MEDIA MASSA MALAYSIA, APA LAGI MELODI TV3 TU! WELL BIASALAH.... 'MALAYSIA'!!! Nak aku ckp lebih pasal apa? Or berita apa yg akan disiarkan lebih2 ala2 membanggakan golongan2 tu? TAK PERLU LAH.... AKU BUKAN MCM GOLONGAN TU, AKU HORMAT KAWAN2 AKU MALAH SAYANG N MENGASIHI MEREKA DAN KEPERCAYAAN MEREKA.... KALAU AKU NI FANATIK BAB AGAMA, EVEN AGAMAKU X MENYURUH AKU MENGATA OR MENGUTUK AGAMA ORG LAIN PON AKU AKAN KUTUK GAK! BUT NOT ME!!! LIKE I SAID DLM BLOG2 YG PERNAH AKU POST BEFORE, THANKS FOR MY 'KEMATANGAN'! YG DIAM TU BUKAN BERERTI KALAH..... TP YG DIAM TU BOLEH JADI SILENT KILLER KAN? HWA3

Kawalan emosi 2009 aku semakin baik... alhamdulillah... hwa3!
Ni page myspace kumpulan Samsons... i mean kumpulan rohaninya... GMB! www.myspace.com/givingmybest

Ni pulak konsert terbaru diorang...




5 comments:

  1. alhamdulillah....
    biasalah tu ada timbal blk...org islam msk kristian,ada gak org kristian msk islam dan it happen everywhere tmasuklah msia neh!so adil lah tu at least menunjukkan kekuatan kebenaran sesuatu agama kan?ada yg masuk hindu atau buddha?naudzubillah minzalik!aku rela msk kristian kalau mcm tu!ngeeeeeee!!!opst aq x murtad lg ye uols!

    ReplyDelete
  2. EH BETUL KE PENYANYI NI DAH CONVERTED KE KRISTIAN? AKU DENGAR DIAN SASTROWARDOYO TU PUN DAH KEMBALI KE AGAMA KRITIAN KATOLIK IKUT MAK DIA? HAISKKK! SUSAH BETUL SEBAB XDA BUKTI KADANG2 GIMIK JE TU! PROPA ARTIS! TAPI KUMPULAN SAMSONS NI MACAM BETUL SB AKU DAH TGK LINK MYSPACE DIORANG YG KO TULIS TU SAH BETUL! ASTAGFIRULLAHHHHHHH! XPALAH! SENDIRI TANGGUNG! AKU DAH PON ADD DLM MYSPACE AKU! HIKHIKHIK!!!! AKU MINAT PENYANYI NI! SUARA PUN SODAP! UWEEEEEEEEE

    ReplyDelete
  3. aq memang minat giler kat vokalis kumpulan ni, tapi bila aq dengar dia nak tukar agama aq terus hampeh kat kumpulan ni, dah lah lagu semuanya best giles macam 'kenangan terindah' dan tak 'bisa memilikimu'aq harap dia tak jadi tukar agama, dah lah hensem, tapi kalau hati dak gila ape barang.

    ReplyDelete
  4. diaorng nie..Mr Bambang tue mmg Kristian,he never convert..dr baby lg kristian.yang dia maksudkan "convert" tu tukar genre music..highlight-MUSIC and not his religious..

    ReplyDelete