29 October 2008

Deepest Condolences...

My mom told me if u don't have family... u don't have anything! Ni kata Jennifer Hudson kat E news sebulan sebelum kematian emak, abang ngan adiknya yg ditembak oleh org yg tidak dikenali di rumah emaknya baru beberapa hari lepas... Kalau Sean buat lagu I'll Be Missing You tu utk kwn baiknya dia yg juga telah mati sb ditembak, maybe lepas ni Jennifer akan buat lagu yg sama isi tersiratnya utk diperdengarkan kpd dunia n... Maybe bila kita mendengar lirik2 lagu kita xtau utk siapa n tujuan apa lagu tu dicipta bukan? Tp aku percaya setiap org yg pernah bercinta pasti ada lagu yg bila dgr je akan teringat kembali ex tu n pasti kita akan merasa sayu n sedih (so tukar lagu yg bg smangat secepat alam!) Kalau nak dgr gak lagu knangan tu, dgr lah tp biarlah skadar utk 'feeling2' saja (perlu juga kadang2) n jgnlah dgr lagu knangan tu dgn niat n dendam yg membara pulak sb aku percaya bila masa itu berlalu n smakin berlalu, sinar kemaafan akan muncul! (kalau silau then pakai spec itam!!!) Jgn jd kejam mcm ISA Malaysia!!! Owh aku xnak masukkan bab politik pulak tp there must be someone out there yg ingat kematian n pembunuhan org2 yg fofular ni hanya bkaitan ngan gimik or nak publisiti je kan! Itu pun politik gak n aku xnak komen! Tpulang kat pemikiran memasing! Kalau aku kata negara ni bukan negara demokrasi sb 'mengongkong n menyekat' pun ada je org yg tak bleh trima so aku xnak buang masa aku bab politik n apa lg bab agama-mengagama ni! ( opst ada ka perkataan mengagama?) hwa3! Jawapannya ialah tpulanglah kat pemikiran memasing! Sebut betol2... MEMASING! (bukan memasing yg passing puzzle tu bodo!) hwa3!





Apa pun... Takziah buat penyanyi yg aku memang kagumi suaranya that is Jennifer Hudson atas trajedi yg menimpa keluarganya! Aku rasa aku perlu tumpang bersimpati n merasa kesedihan dia sb aku terhutang budi kat Jennifer Hudson (uwahhhh!)!!! Actually aku bangkit n bsmangat semula pun sb lagu dia ni (dulu tak bangkit2 tp bila dah terbangkit skrg dah jd hantu bangkit pulak!) yg slalu aku nyanyi dlm hati dulu (sb nyanyi guna mic takut ramai org ingat aku ni penyanyi pro pulak!)! hwa3... Ni liriknya kalau kita tgk btl2, 'lihat' btl, n faham betul2... memang I Am Changing.....

Look at me, Look at me
I am changing
Trying every way I can
I am changing
I'll be better than I am
I'm trying to find a way to understand
But I need you, I need you
I need a hand
I am changing
Seeing everything so clear
I am changing
I'm gonna start right now, right here
I'm hoping to work it out
And I know that I can
But I need you, I need a hand

All of my life I've been a fool
Who said I can do it on my own
How many good friends have I already lost?
How many dog nights have I known?
Walking down that wrong road
There was nothing I could find
All those years of darkness
Looking for some light
But now I can see

I am changing
Trying every way I can
I am changing
I'll be better than I am
But I need a friend
To help me start all over again
That would be just fine
I know it's gonna work out this time
'Cause this time I am
This time I am
I am changing
I'll get my life together now
I am changing
Yes I know how
I'm gonna start again
I'm gonna leave my past behind
I'll change my life
I'll make a vow and nothings gonna stop me now

No comments:

Post a Comment