30 December 2008

DUA MALAM DINNER KAT LUAR NGAN FAMILI TERCINTA...

Semalam aku bsama famili dinner kat sebuah restoran yg terdapat di Sibuga, Sandakan, yang bernama Hill Top Restaurant... of course lah halal sb dia kata 'serve no pork' ( tapi Tiger n Carlsberg tu tetap ada ) hwa3... restoran ni buffet tiap Sabtu n Ahad je... makanan kat sini lebih kepada seafood! Sedap n fresh! Kami order makanan steambot kesemuanya 9 jenis makanan seafood! Aku malas nak sebut 1-1 yg pasti aku kesedapan gitu! ( my dad belanja memanglah sodap sampai licin aku sapu!!! )hwa3

Mcm biasa lah, aku suka merayau n meninjau kalau ada masa lapang.. Sambil menunggu persiapan peralatan makanan n hidangan tu aku pon merayau sambil mengambil pic yg aku nak mengikut citarasa n kehendak aku! Uwahhh!!! Sebelah restoran ni ada tempat bermain golf! Hebat2 gak diorang ni! Bukan sehebat Harimau Kayu ( Tiger Woods ) tapi aku ckp hebat sb ada yg dah tua nak mampos pon mampu menghayun batang golf tu sampai 360 darjah tanpa kesakitan pinggang n payudara! hwa3! Yg lebih hebat pulak, dlm keadaan gelap bercahayakan lampu sportlight yg ala kadar tu nampak pulak diorang kemana bola tu siap kata 'YES2' konon2 masuk lobang lah tu kan tp aku tgk bola ntah ke mana, tetap ngan ego ckp YES!!! Adui hai org2 Sandakan, memang best n aku rindu perangai2 n bahasa2 diorang ni sbenarnya bah!

Okek! Tu crita smlm, ni aku baru balik dr dinner di sebuah restoran tepi laut yg memang terkenal di Sandakan... Namanya Ocean King Seafood Restaurant! Aduh grand betul tempat ni! Org putih pun ramai! Kami order 5 jenis lauk! Bapak ku bayar, 2 lauk aku yg order iaitu my fav Udang sweet n sour ngan sup jagung isi ketam! Fuh lama sudah aku x merasa makanan sesedap n sesegar ini! Yelah di Semenanjung Malaysia manada udang yg besar2 n segar2! Maksud aku kat tempat aku di Kehel tu! Kwang3!






Di restoran ni tetamu boleh pilih sama ada nak duduk kat dlm...




Atau kat luar.. semestinya tetamu tmasuk kami pilih kat luar sb suasananya berangin n betul2 menghadap lautan luas n permandangannya ialah kapal2 laut yg besar2 n leh nampak ngan jelas Bandaraya Sandakan...



Kami duduk kat tepi skali... Tiap sudut restoran ni ada patung Dolphin! Free Willy!!! hwa3



Huh bab makan ni aku memang xtau malu! Kalau malu rugi! Aku sapu apa yg ada dpn mata aku! Tmasuk kicap pon habis kering aku sapu tau! hwa3



Fuhh memang segar! Tgk ikan tu, kalau order ikan diorang akan tangkap dr kolam kat tepi d bawah restoran ni... Ikan sebesar tangki air pun ada!!!!!



Sgalanya segar kat sini tau!!!



Mcm biasa lah aku mana boleh duduk diam... lepas makan je aku terus meronda! Tkejut aku tgk Udang Batu ni besar n berat terus aku panggil adik ku suruh amik pic aku ngan makanan fav aku ni! hwa3! ( kalau ikan tu boleh aku angkat sudah tentu bin pasti aku akan posing gak ngan ikan even anak ikan tu! ) Anak ikan? FAV aku gak! hwa3! Erk!!!

Well... dah habis mamam kami diberikan pencuci mulut n bukan tu je, kami gak diberi Kalendar 2009! Maybe sb makan melebihi rm100 kot! Tapi my dad kata murah makanan situ! Dlm hati aku drpd byr rm158 bagus bagi aku duit tu utk aku beli baju New Year yg berjenama! Asyik pakai jenama biasa jak bosan gak bah! hwa3!!!
Mlm ni kami sambut New Year kat umah first cousin pulak!!!


HAPPY NEW YEAR EVERYBODY!!!
HAPPY NEW YEAR 2009!
MAY THE YEAR OF THE OX BRING YOU LUCK, GOOD HEALTH, GOOD FINANCIAL, JOY N FORTUNE... N A GOOD CARING N LOVELY LOVER TOO!
HWA3

HAVE A BLESSED GLORIOUS 2009!



Best Regards ~TommY™~












4 comments:

  1. Oh,bestnye..tgk steamboat tu,lapar plak..adoi..

    ReplyDelete
  2. Uii nah..enjoy sakan ko makan di sandakan..nah kan!!MCM PANTUN PULAK JADINYA AYAT AKU NI!

    besar nya udang tu,idup lg ka tu?brani ko p angkat udang tu..kalau dia makan tgn ko yang halus dan lisin tu..br ko tau!haha..

    bestnya ko dpt berkumpul ngan family..makan sama2 di hujung2 thn ni,aku ni pulak makan sorang2..nda dpt balik bh,nda kena kasi cuti!sakit hati aku ni tau!punya lah kesian nasib aku di penghujung thn ni..malam ni (31dec) aku sorang2 bertemankan lappy jak,duk kat umah..sedey nya!mau nangis pun ada..tapi apa boleh buat,taik kambing bulat2!sabar saja lah.. :(

    happy new year tommy..

    ReplyDelete
  3. hahahahhaa...Klkar btul orng bwah niee..A'ah laaa...Gemuk udang tuee..Hndsome plak Tommy nie ku tngok lame2x..Bgus btul yur dad blnja mkan..Xpnah2x lgi turn Sbah laa..Nnti bwak hana jnjlan kt sana k..;)
    Yiihaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  4. wah..
    bez gilak kaw nie...
    balik umah dpt makan sedap2...huhu
    gemOk la kaw nnt..ilang 6 pack tu..
    muahaha :p

    ReplyDelete