01 December 2008

HARI AIDS SEDUNIA ( WORLD AIDS DAY )

Hari ini ialah hari yg membuatkan aku terkenangkan akan member yg telah meninggal dunia akibat aids/h.i.v... Patutlah hari ni drama kat tv asyik pasal AIDS je! Aku lupa akan hari ini iaitu Hari AIDS Sedunia... ni pon kwn aku yg bgtau melalui tepon ntah mcm mana boleh borak2 tetiba timbul bab ni! Haaaaaaaaa.... Erk!
Member yg meninggal tu sgt kesian... Dah lama gak dia keja kat kl ni... badan mcm biasa je cuma nampak agak makin kurus je... tgk mcm sihat je... aktif.... ceria... tetiba dia kata sakit kepala... tetiba pengsan n koma! Tetiba meninggal dunia... cepat je sgalanya! Rupanya doktor tu kata dia punya hiv dah sampai otak... serang otak dia n memang baru dpt dikesan! Menakutkan sungguh! Dahlah dia ni hensem... cara hidup dia tu aku xtau sosial atau x tp yg pasti ramai peminat dia... semoga rohnya dicucuri rahmat... amin! Yg sorang tu pulak tetiba sakit perut, cek2 doktor kata paru2 berair... tetiba doktor kesan ada hiv n ngah serang paru2 dia n antibodi dlm badan dia smakin lemah! Skrg pun dah meninggal juga... smakin hari smakin menakutkan keadaan sekeliling kita... Kalau ada org yg risau, lakukanlah sesuatu! Bukan pasal penyakit saja tp jugak pasal bom sana bom sini mcm yg baru ni kat hotel di Mumbai! Apalah sgt nilai nyawa manusia sampai hanya gara2 nafsu semua malapetaka tjadi....
Ahhhh susahnya nak kata n luah! Baik kita jaga diri sendiri n jaga hati sesama selagi hidup di bumi yg 1 ni! Sb mati nanti pasti ada 2 tempat je kita tuju sama ada syurga atau neraka, diri sendirilah usaha n Tuhan saja menentukan ok!
Ok lah aku nak tido dah ni... sedih2 aku pon ada jugak org yg sudi nak belanja makanan kegemaran aku ni iaitu KFC, that's where i want to be!!!! Ehhh??? Sudah tukar ka??? KFC, sedap hingga menjilat jari! Ya! hwa3!
Ala dia ni kawan aku yg aku rasa memang kawan yg baik... nbr 5 daripada friends list aku kat myspace tu! Nasib kami hampir sama saja bila rasa kesunyian pasti akan terkenangkan kenangan silam! Huaaaaaaaaaaaaaaa sabar jelah Radit! ( wei jgn lupa Call aku sampai aku bangun utk lunch yg ko janjikan kat mid valley tu! ) hwa3!
Thank You my friend for remind me bout the World Aids Day today n for the idea to spend me the KFC! ( ko rasa ada org jeles tak lepas aku share kat blog aku ni? Inilah gunanya blog! Tapi aku harap ex ko tu yg tinggal 1 tmn ngan aku ni tak terbaca sb kalau dia terbaca aku takut dia 'baca2' kat aku pulak! Pendingding aku x kuat lagi! hwa3 )
hmmmmmm....... JAUHKANLAH SGALA JENIS BALA KAT AKU, KELUARGA AKU DAN KAWAN2 YG BETUL2 ANGGAP AKU SBG KAWAN MEREKA DAN KELUARGA MEREKA!!!! AMINNNNN......



1 comment:

  1. AIDS,HIV and Aedes will be my major feild in Medical studies and its quite interesting to hear some of your frens have that kind of fatal desease.Mmg menakut kan ble kiter bckp pasal pyakit tuh,tapi prevention is better than cure.Klw mcm ko n kwn2 ko yg len takde pyakit tuh,btter prevent awal2.Having a social life (especially in KL) is not wrong,tapi biar la korg prevent any bad result in da future.The way u prevent is depends on what kind of life u r enjoying rite now.I bet u knw wut i mean.

    ReplyDelete