27 December 2008

KITA MINUM DULU!!!

Ni bukan sebarang minum! Aku smakin masak ngan perangai peminum2 @ pemabuk2 ni! Aku dapati kalau org tu memang kaki minum, bila dihidangkan minuman Carlsberg dlm tin, mata yg kuyu2 mula tbukak n senyum! Bila dgr bunyi tin dah dibuka, org tu akan happy n byk ckp pulak! Tapi kalau org yg jarang minum atau x reti minum ni pulak akan menolak tin bila dihidang or let's say dia akan menggelengkan kepala! Si peminum tadi tu pulak dah mula cergas n aktif malah smakin happy bila kwn2 dia xnak minum ( maybe sb dia nak sapu smua minuman! )... Nah apa lagi skali aku bukak Chivas, uwah bukan main cpt dia bangun tlg susun gelas! Aduhhhh sabar jak lah! Mula2 mengantuk terus cergas terus rajin tp mau saja aku suruh dia cuci pinggan mangkuk selepas dia cergas kononnya tu tp xpalah ni kan hari Krismas! Bukan selalu! ni dah hari ke 3 ni aku melayan tetamu2 diundang n yg x diundang! Apa pun hapPENING gilak lah Krismas tahun ni! Parents pulak ala2 buat sambutan besar-besaran! biasanya 2 hari je masak lauk pauk tp skrg dah masuk hari ke 3... Maybe sb inilah Krismas terakhir kami di Sandakan sb next year kami sekeluarga pindah ke KK, bulan 3 baru siap rumah tu!

Ni menu hari pertama Krismas sampai ada org x percaya aku masak! Menu hari ke 2 n hari ni aku lupa amik pic sb tlampau bz woooo! Hwa3! Tu adik aku nbr 2 sempat posing lg tp sorry mukanya x boleh tayang takut jugak aku kena blasah sb body dia body builder skrg ni! hwa3! ( si Vivie sempat suruh aku amik pic dia masa tido tu! ) Hwa3!

Oh ya sebut pasal Miss Vivie ni, thank you toto yg empunya nama ni sb dah 2 kali membelanja aku minum minuman tanpa alkohol yg hanya terdapat di Sandakan n KK je ni... ni dia!



3 comments:

  1. terror nya ko masak!
    nah terbukti sudah bakat terpendam ko!hwa3..
    bila tengok lauk-pauk yang ko masak tu jadi lapar pulak perut aku ni!baru jak pas makan,tp kalau ko masak aku bantai jak walaupun aku pas makan!huhuhu....

    chivas!dulu minuman favorite aku!
    tapi kini aku dah pencen..
    aku dah janji ngan diri aku nda mau lagi
    minum..hmmmm..aku harap aku nda mungkir janji..hihihhi...azam 2009 u..mau jadi alim!heheh..taubat setaubat taubatnya aku!

    Bila cakap2 pasal chivas ni aku teringat peristiwa xmas eve aku tahun 2002!uwaaaaa..
    Masa tu kawan-kawan aku ajak aku p clubbing.
    Mula-mula aku malas gak mau ikut,sebab aku dah kena booking p umah kawan aku yang sambut xmas..tapi bila paksa punya paksa aku pun berat mau tolak..aku pun join!
    Aku keluar pukul 11malam kalau tak salah..kawan aku jemput aku kat umah.
    Setiba jak kami kat CB (nama club) tu,aku punya la kaget!!!!!!!
    Ko tau...separuh daripada org2 yang kat dalam
    CB tu kawan-kawan aku!Kwn-kwn aku yang study kat Melbourne pun balik..best friend aku kat sekolah dulu pun ada!Bukan main hepi nya aku time tu..dia orang tengok jak aku datang habis aku kena serbu..setiap sorang ni bawa segelas chivas mau cong aku!Alasan sebab aku lewat datang..denda kunun!Aku pun dengan besar hati terima jak denda tu..hwa3..
    ntah aku x ingat berapa gelas yang aku minum masa tu..tapi yang aku ingat,masa kepala aku dah high tu aku betul2 hepi sampai kan aku x sedar buli2 aku naik kat atas bar tu menari..apa lagi kwn2 aku yang lain ni,bila tengok aku naik kat atas bar tu diaurng pun ikut juga.hwa4..
    Yang tambah sadis ni bila si Remy (best friend) aku ikut sekaki,datang sorang budak cina gengster suh dia turun.Mana x,yang dance kat atas bar tu kami semua pempuan..bila dia naik jak (belum sempat menari lagi ni) dah kena halau.Dengan selamba dia pelan-pelan turun dari bar tu.hahahahaha...siot jak bila aku ingat2 time tu. Tapi dia sporting,walaupun kena suh turun dia tetap cari tempat lain utk mengglemerkan diri dia. Ko tau mana dia bertenggek????Tu nah,kat atas speaker depan stage!semua pompuan kat dalam tu menjerit-jerit macam org gila bila tengok dia sexy dance!Trus jatuh saham kami pompuan2 yang kat atas bar tau!hahah...Budak cina gengster tu pun x dapat larang dah..dia berdiri jak kat sudut2 tu bawa muka geram dia. Tapi aku betul2 nda sangka malam tu kawan aku ckp aku minum macam takda esok!Semua minuman aku bedal!Yang last aku bedal sebotol chivas yang baru bukak bawa p luar..sana aku duduk membantai sorang2 sampai aku nda tau aku x sedar & tertidur sambil memeluk botol chivas tu.Memang gila!!Nasib lah kawan2 aku sedar aku hilang pastu dia org cari2 aku,nah kedapatan aku tidur kat luar peluk botol chivas!Lepas dari malam tu,kawan-kawan aku bila tengok jak chivas dia org sindir aku!

    "Ek eh..bantal busuk si Liza ni.."

    Mana la aku nda geram bila tgk chivas tu!
    Kadang-kadang bila jalan-jalan kat supermarket limpas tu area arak,dia org nampak chivas otomatik la kuar ayat tu.

    Tapi sekarang,kwn2 aku dah paham ngan aku.
    Dia org tau aku nda minum lagi..so bila aku lepak2 ngn dia org aku minum orange juice @ coke jak..nasib lah dia org paham..Kalau nda abislah aku kena perli lagi..hiks!

    Isk panjang pulak crita aku.
    Gara-gara gambar chivas ko tu lah.
    Terkenang pulak aku zaman gemilang aku dulu.
    hahahaha...

    Ho HO Ho HO Ho
    Merry Chrismas!!!!

    ReplyDelete
  2. hwa3 zaman gemilang lah tu kan... aku pun byk knangan zaman gemilang woooo!!! tp bukan pasal minum2 sb aku memang x minum arak bah sb aku pelik sgt rasanya! ( maksudnya pernah minum lah tu) hwa3!

    ReplyDelete